Informacja o Urzędzie Gminy w Jastrzębiu w tekście łatwym do czytania i zrozumienia (ETR)
1. URZĄD GMINY W JASTRZĘBIU
Urząd Gminy w Jastrzębiu w skrócie Urząd znajduje się przy Placu Niepodległości 5 w Jastrzębiu.
W Urzędzie pracuje Wójt i urzędnicy.
Budynek ma jedno wejście.
Wejście nie jest odpowiednie dla poruszających się na wózku inwalidzkim.
Wójtem Gminy Jastrząb jest Pan Andrzej Bracha.
Wójt jest kierownikiem Urzędu.
Wójtowi w pracy pomagają sekretarz, skarbnik, kierownicy oraz pracownicy Urzędu.
2. CZYM ZAJMUJE SIĘ URZĄD?
- organizuje różne wybory: do Parlamentu Europejskiego, na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu, wybory wójta, radnych oraz sołtysów wsi,
- wydaje dowody osobiste,
- prowadzi spis ludności w gminie,
- zajmuje się bezpieczeństwem i chroni przed pożarami w gminie,
- zajmuje się ochroną zabytków,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
- zajmuje się rolnictwem,
- zajmuje się zarządzaniem w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
- zajmuje się budżetem gminy,
- zajmuje się ustaleniem jakie będą podatki,
- zajmuje się planowaniem przestrzennym w gminie,
- robi remonty i buduje nowe budynki,
- zajmuje się oświetleniem ulicznym,
- buduje i naprawia drogi gminne,
- zajmuje się ochroną środowiska,
- zajmuje się wywożeniem śmieci z terenu gminy,
- utrzymuje czystość i porządek,
- prowadzi Urząd Stanu Cywilnego,
- prowadzi różne sprawy z zakresu wojska.
3. KONTAKT Z PRACOWNIKAMI URZĘDU
Zapraszamy do Urzędu od poniedziałku do piątku.
W godzinach: poniedziałek 8:00-16:00, wtorek - piątek 7:30-15:30.
Jeśli chcesz się z nami skontaktować telefonicznie, zadzwoń na numer 48 628 48 60.
Możesz też wysłać e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..pl
4. JAK ZAŁATWIĆ SPRAWY W URZĘDZIE?
- Możesz napisać pismo i wysłać na adres:
Pl. Niepodległości 5
26-502 Jastrząb - Możesz wrzucić dokumenty do skrzynki podawczej.
Skrzynka znajduje się przy wejściu do Urzędu. - Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP:
www.epuap.gov.pl ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (do tego jest potrzebny Internet i swoje konto ePUAP)
5. JEŚLI PRZYJEDZIESZ DO NAS AUTEM
Zaparkuj na wyznaczonym miejscu.
Przed Urzędem znajduje się 18 miejsc parkingowych.
W pobliżu budynku nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnościami.
6. JAK TRAFIĆ DO SEKRETARIATU?
Sekretariat znajduje się na drugim piętrze budynku.
Na drzwiach wejściowych, po prawej stronie znajduje się domofon.
Możesz zadzwonić na sekretariat.
Możesz też wejść do sekretariatu osobiście.
Wejdź do Urzędu głównym wejściem.
Przejdź przez drugie drzwi.
Za drzwiami skręć w lewo.
Po schodach wejdź na drugie piętro.
Znowu skręć w lewo.
Idź do końca korytarza.
Sekretariat jest po lewej stronie.
Tak sekretariat wygląda w środku.