Urząd Gminy w Jastrzębiu informuje, że od 1 stycznia 2023 r. ulega zmianie system odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, tj. przedsiębiorców, na terenie których powstają odpady komunalne. Nieruchomości te zostają wyłączone z systemu realizowanego przez Gminę Jastrząb w związku z podjętą uchwałą Nr XLVI/286/2022 z dnia 28 października 2022 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz uchwałą Nr XLVI/285/2022 z dnia 28 października 2022r. w sprawie uchwalenia „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jastrząb”.
Z dniem 1 stycznia 2023r. złożone deklaracje dla nieruchomości niezamieszkałych przestają obowiązywać. Od tego dnia odpady komunalne z terenu tych nieruchomości nie będą odbierane przez Wykonawcę wyłonionego w przetargu przez Gminę.
Wyłączenie właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z jednolitego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi będzie skutkowało koniecznością zawarcia przez te podmioty indywidualnej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność
w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych, wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez Gminę Jastrząb.
Lista podmiotów wpisanych do Rejestru Działalności Regulowanej znajduje się na stronie Urzędu Gminy Jastrząb w zakładce BIP Ochrona Środowiska - Gospodarka Odpadami –wykaz przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych. Obowiązek zawarcia umowy dotyczy wszystkich przedsiębiorców,
a także tych części nieruchomości, które funkcjonują jako nieruchomości niezamieszkałe.
O zawarciu umowy na odbiór odpadów komunalnych przedsiębiorca ma obowiązek poinformować Wydział Gospodarki Odpadami, który na podstawie art. 6 ust.5a (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297) prowadzi rejestr tych umów w terminie do 31.01.2023 r.
Jednocześnie informujemy, że przedsiębiorca nadal będzie zobowiązany przestrzegać zasad określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jastrząb oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie postępowania z odpadami komunalnymi powstającymi na terenie jego nieruchomości.
Informujemy, że wypełnianie obowiązku pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości niezamieszkałych będzie podlegało regularnym kontrolom. Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz.1297), właściciel nieruchomości , który nie wykonuje ww. obowiązków podlega karze grzywny.