ETR - tekst łatwy do czytania
- Szczegóły
- Marek Tomczyk
- Kategoria: ETR - tekst łatwy do czytania
Informacja o Urzędzie Miejskim w Jastrzębiu w tekście łatwym do czytania i zrozumienia (ETR)
1. URZĄD MIEJSKI W JASTRZĘBIU
Urząd Miejski w Jastrzębiu w skrócie Urząd znajduje się przy Placu Niepodległości 5 w Jastrzębiu.
W Urzędzie pracuje Burmistrz i urzędnicy.
Budynek ma jedno wejście.
Wejście jest odpowiednie dla poruszających się na wózku inwalidzkim.
Po lewej od wejścia znajduje się platforma dźwigowa. Zadzwoń pod numer telefonu 48 628 48 60, a pracownik Urzędu pomoże w obsłudze platformy

Burmistrzem Jastrzębia jest Pan Andrzej Bracha.
Burmistrz jest kierownikiem Urzędu.
Burmistrzowi w pracy pomagają sekretarz, skarbnik, kierownicy oraz pracownicy Urzędu.

2. CZYM ZAJMUJE SIĘ URZĄD?
- organizuje różne wybory: do Parlamentu Europejskiego, na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu, wybory burmistrza, radnych oraz sołtysów wsi,
- wydaje dowody osobiste,
- prowadzi spis ludności w gminie,
- zajmuje się bezpieczeństwem i chroni przed pożarami w gminie,
- zajmuje się ochroną zabytków,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
- zajmuje się rolnictwem,
- zajmuje się zarządzaniem w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
- zajmuje się budżetem gminy,
- zajmuje się ustaleniem jakie będą podatki,
- zajmuje się planowaniem przestrzennym w gminie,
- robi remonty i buduje nowe budynki,
- zajmuje się oświetleniem ulicznym,
- buduje i naprawia drogi gminne,
- zajmuje się ochroną środowiska,
- zajmuje się wywożeniem śmieci z terenu gminy,
- utrzymuje czystość i porządek,
- prowadzi Urząd Stanu Cywilnego,
- prowadzi różne sprawy z zakresu wojska.
3. KONTAKT Z PRACOWNIKAMI URZĘDU
Zapraszamy do Urzędu od poniedziałku do piątku.
W godzinach: poniedziałek 8:00-16:00, wtorek - piątek 7:30-15:30.
Jeśli chcesz się z nami skontaktować telefonicznie, zadzwoń na numer 48 628 48 60.
Możesz też wysłać e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..pl
4. JAK ZAŁATWIĆ SPRAWY W URZĘDZIE?
- Możesz napisać pismo i wysłać na adres:
Pl. Niepodległości 5
26-502 Jastrząb - Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą skrzynki e-Doręczeń:
www.edoreczenia.gov.pl (do tego jest potrzebny Internet i swoje konto e-Doręczeń)
Skrzynka znajduje się przy wejściu do Urzędu. - Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP:
www.epuap.gov.pl ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (do tego jest potrzebny Internet i swoje konto ePUAP)
5. JEŚLI PRZYJEDZIESZ DO NAS AUTEM
Zaparkuj na wyznaczonym miejscu.
Przed Urzędem znajduje się 18 miejsc parkingowych.
Jedno wyznaczone miejsce dla osób z niepełnosprawnościami.

6. JAK TRAFIĆ DO SEKRETARIATU?
Możesz wejść do sekretariatu osobiście.
Sekretariat znajduje się na drugim piętrze budynku.
Wejdź do Urzędu głównym wejściem.
Za drzwiami skręć w lewo.
Po schodach wejdź na drugie piętro.
Znowu skręć w lewo.
Idź do końca korytarza.
Sekretariat jest po lewej stronie.

Tak sekretariat wygląda w środku.



































