ETR - tekst łatwy do czytania

Informacja o Urzędzie Miejskim w Jastrzębiu w tekście łatwym do czytania i zrozumienia (ETR)

1. URZĄD MIEJSKI W JASTRZĘBIU

Urząd Miejski w Jastrzębiu w skrócie Urząd znajduje się przy Placu Niepodległości 5 w Jastrzębiu.
W Urzędzie pracuje Burmistrz i urzędnicy.
Budynek ma jedno wejście.
Wejście jest odpowiednie dla poruszających się na wózku inwalidzkim.
Po lewej od wejścia znajduje się platforma dźwigowa. Zadzwoń pod numer telefonu 48 628 48 60, a pracownik Urzędu pomoże w obsłudze platformy

 

wejście do Urzędu Miejskiego w Jastrzębiu wraz ze wskazaniem platformy dźwigowej

 

Burmistrzem Jastrzębia jest Pan Andrzej Bracha.
Burmistrz jest kierownikiem Urzędu.
Burmistrzowi w pracy pomagają sekretarz, skarbnik, kierownicy oraz pracownicy Urzędu.

Burmistrz Jastrzębia Andrzej Bracha

 

2. CZYM ZAJMUJE SIĘ URZĄD?

  • organizuje różne wybory: do Parlamentu Europejskiego, na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu, wybory burmistrza, radnych oraz sołtysów wsi,
  • wydaje dowody osobiste,
  • prowadzi spis ludności w gminie,
  • zajmuje się bezpieczeństwem i chroni przed pożarami w gminie,
  • zajmuje się ochroną zabytków,
  • współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
  • zajmuje się rolnictwem,
  • zajmuje się zarządzaniem w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
  • zajmuje się budżetem gminy,
  • zajmuje się ustaleniem jakie będą podatki,
  • zajmuje się planowaniem przestrzennym w gminie,
  • robi remonty i buduje nowe budynki,
  • zajmuje się oświetleniem ulicznym,
  • buduje i naprawia drogi gminne,
  • zajmuje się ochroną środowiska,
  • zajmuje się wywożeniem śmieci z terenu gminy,
  • utrzymuje czystość i porządek,
  • prowadzi Urząd Stanu Cywilnego,
  • prowadzi różne sprawy z zakresu wojska.

 

3. KONTAKT Z PRACOWNIKAMI URZĘDU

Zapraszamy do Urzędu od poniedziałku do piątku.
W godzinach: poniedziałek 8:00-16:00, wtorek - piątek 7:30-15:30.
Jeśli chcesz się z nami skontaktować telefonicznie, zadzwoń na numer 48 628 48 60.
Możesz też wysłać e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..pl

 

4. JAK ZAŁATWIĆ SPRAWY W URZĘDZIE?

  1. Możesz napisać pismo i wysłać na adres:
    Pl. Niepodległości 5
    26-502 Jastrząb
  2. Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą skrzynki e-Doręczeń:
    www.edoreczenia.gov.pl (do tego jest potrzebny Internet i swoje konto e-Doręczeń)
    Skrzynka znajduje się przy wejściu do Urzędu.
  3. Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP:
    www.epuap.gov.pl ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (do tego jest potrzebny Internet i swoje konto ePUAP)

 

5. JEŚLI PRZYJEDZIESZ DO NAS AUTEM

Zaparkuj na wyznaczonym miejscu.
Przed Urzędem znajduje się 18 miejsc parkingowych.
Jedno wyznaczone miejsce dla osób z niepełnosprawnościami.

miejsca parkingowe przed Urzędem wraz ze wskazanym wejściem do Urzędu oraz Bankomatu

 

6. JAK TRAFIĆ DO SEKRETARIATU?

Możesz wejść do sekretariatu osobiście.
Sekretariat znajduje się na drugim piętrze budynku.
Wejdź do Urzędu głównym wejściem.
Za drzwiami skręć w lewo.
Po schodach wejdź na drugie piętro.
Znowu skręć w lewo.
Idź do końca korytarza.
Sekretariat jest po lewej stronie.

wejście do sekretariatu

 

Tak sekretariat wygląda w środku.

sektretariat w środkku